Сексуалната Революция искаше да създаде бездна между двете взаимно допълващи се цели на секса - удоволствие и размножение. Това бе направено, за да се оправдае секса за лично удоволствие извън рамките на брака. Необходима беше философска база, която да раздели тези две взаимносвързани същности на сексуалността. Кинси и ПЛЕЙБОЙ я предоставиха.
Хефнер оправдава секса за лично удоволствие, подигравайки традиционните Юдео-Християнски ценности като “религиозен антисексуализъм”. На прелюбодейството и изневярата им се сменя опаковката и биват продавани на американското общество като нещо добро - една нова свобода - щом като връзката е в рамките на взаимното съгласие. В концепцията на ПЛЕЙБОЙ за секса с цел удоволствие, дори любовта е премахната от секса. Хефнер заявява:
“Ако ние признаем, че сексът не е ограничен само до възпроизводството, също трябва открито да признаем, че той не трябва да бъде ограничаван в рамките на любовна връзка.”(ІІІ)
ПЛЕЙБОЙ ръководше “новата моралност”. Други открито или мълчаливо се съгласяваха. Философията на ПЛЕЙБОЙ, базирана на псевдо - изследванията на Кинси движеше Сексуалната Революция и подсигури основата за въвеждането на сексуалното образование в обществените училища. Това бе осъществено чрез фокусиране изключително върху правата на индивида, пренебрегвйки отговрностите към семейството, обществото и нацията. Философията, която революционизира отношението на Америка към секса се базираше на:
“… вярата във важността на индивида и неговите права като член на свободно общество. Това е най - важната предпоставка - начална точка
от която се развива всичко, в което ние вярваме.”(ІV)
Фокусирането изключително върху “правата на индивида”, отказвайки да се зачитат социалните отговорности и последствията върху другите не е свобода, това е егоизъм. Оставено без критика това отношение се възприе по целия свят.
Но Хефнер искаше нещо повече от това да се легализира порнографията и да натрупа невероятно богатство. Той искаше да разруши социалнте ценности и да промие мозъците на децата ни. Част от приходите на империята ПЛЕЙБОЙ бяха наливани в Института Кинси и използвани за основаването на Съвета по Образованието и Сексуална Информация на САЩ през 1964 г. Съвместно с Организацията по Семейно Планиране (друга организация, също спонсорирана от Хефнер), ПЛЕЙБОЙ - Кинсиановата педагогика си обезпечи изключителен авторитет по сексуалнто образование в училищата на САЩ за повче от 30 години.
Тези четири институции пропагандираха секса извън рамките на семейството и имаха толкова силно влияние върху нравственото обучение в училищата, че техния монопол “втълпи този нов различен стандарт в почти всички учебни планове по сексуално образование.”(V)
СКРИТИЯТ ЗАМИСЪЛ
Филосоията на Кинси, която стои зад сексуалното образование е чиста и ясна в своето послание:
· Въздържанието е нереалистично.
· Според нея все повече хора стават сексуално активни на все по - ранна възраст. Така че след като тинейджърите се дъжат като възрастни, то решението е да ги третираме като възрастни, т.е. да им дадем знание и тренинг относно предпазните средства, така че поне да намалят риска от необезопасения секс.
Добре подготвени преподаватели и родители смятаха, че учат тинейджърите на безопасен секс, но програмите бяха предназначени да учат нещо съвсем различно. Учейки децата как да поставят презерватив върху банан пред кикотещите им съученици не доведе до решение на проблема, нито пък намали риска. Това доведе до усложняване на ситуацията. Учиниците бяха окуражавани да експериментират. Програмите за сексуално образование препоръчваха интимен контакт без проникване, взаимно мастурбиране, също както и орален и анален секс.(VІ)
Истинските цели на така рекламирания егоистичен секс бяха добре прикрити. Намеренията на сексуалното образование, базирано на използване на презервативите бе представено на обществеността като нещо добро и благородно: да се намали риска от заразяване с болестите предавани по полов път и снижаване нивото на извънбрачните бременности при тинейджърките.
По много различни начини, хора достойни за доверие като родители, учители, възпитатели и политици заявяваха на незрелите подрастващи, които нямаха навършени години за шофьорска книжка и за право на гласуване, че секса извън рамките на брака е допустим от морална гледна точка. Дори извън класните стаи безбрачния секс бе подтикван. Например, без съгласието на родителите бяха поставени автоматите за продажба на презервативи в баните на средните училища.
Презервативите бяха представени като панацея. Те не са скъпи (един презерватив струва по-малко от 10 цента) и предлагат определена степен на предпазване. Подходът на сексуалното образование с център презерватива бе оставен почти без проверка и спечели широка подкрепа, особено след откритието на вируса HIV и болестта СПИН. Въздействието върху обществото бе изумително, дотолкова че много уважавани институции възприеха идеята.
· Главните съдебни процеси, касаещи правата на индивида бяха спечелени; Eisenstadt v. Baird
позволи на неженени индивиди право на ползване на противозачатъчни средства, Roe v. Wade позволи на неомъжени жени правото на аборт.
· Подкрепа от страна на американското правителство (Център за Контрол на Болестите, щатските здравни и социални служби)
· Подкрепа от страна на професионалните медицински асоциации (Американската Медицинска Асоциация, Националната Асоциация на Психолозите)
· Финансиране от страна на правителството (Института Кинси, Съвета по Образованието и Сексуална Информация на САЩ, Организацията по Семейно Планиране)
· Подкрепа от страна на големия бизнес (фондациите на Форд и Рокфелер)
· Препоръки от международни организации (US AID, UNESCO, Световната Здравна Организация, Международната Федерация по Семейно Планиране, Червеният Кръст)
· Утвърждава се като стандарт по сексуално образование в САЩ и по света
Без съмнение тази програма бе прокарана със замисъл. В края на краищата в обществените училища, финансирани от парите на данъкоплатците, все още се втълпява на децата ни, че най- силната и свята връзка между мъжа и жената е просто за лично удоволствие. Така безразборния секс бе популяризиран и това е причината за стремглавото нарастване на нивата на болестите предавани по полов път и бременностите при тинейджърките. И което е още по -лошо, че така децата се учат, че чисто егоистичната мотивация, приложена във всички други аспекти на живота и човешките взаимоотношения е приемлива.
Ако секс - възпитателите бяха честни, то истинските им цели трябваше да бъдат представени така:
· Важните решения в живота да се взимат единствено на базата на личното щастие
· Никой не е по-важен от мен самия, аз и единствено аз
· Да не се притеснявам от дълготрайните последствия на моите действвия
· Ценности като себеконтрол и отлагане на удоволствието са нарушения на моите лични права и свободи
· Бракът, семейството и социалните отговорности са бреме
· За да бъда щастлив и пълноценен, аз трябва да се грижа единствено и само за себе си.
БЕЛЕЖКИ:
(І) The New Encyclopaedia Britannica, Volume 6 Micropaedia, Fifteenth Edition 1992,p.881
(ІІ) Better document this one…
(ІІІ) “The Playboy Philosophy”, at: http://www.uk.Playboy.com/fag/faq/PBFAQ/pp.txt , downloaded
8/8/97, p.3
(ІV) Ibid. p.1
(V) R.S.V.P. America, First Principles, Inc., July 1996,p.19
(VІ) Barbara Dafoe Whitehead, ’’The Failure of Sex Education’’, American Educator, American
Federation of Teachers, Winter 1994-95.
(VІІ) Get STATS…
Подобни материали:
Съвестта: РЕВОЛЮЦИЯ НА ЛЮБОВТА
Любовта и целта на живота
Есе: Цел и занчимост на Сексуалността
20.08.2009 11:27
Сексуално освободеното общество ще бъде и семейно осъзнато... може би не със съвременните форми, но изпълнявашо функциите си.
Жалко за сексуалната неудоволетвореност на автора и пълната липса на начетенност.
Statistikite pokazvat, che semeinite hora sa dalech po-zadovoleni seksualno. Imat po-redoven i pylnocenen seks...